Anställningsintervju

Antingen så händer det ingenting i mitt liv, eller så händer det alldeles för mycket. Jag har inte riktigt bestämt mig.

Igår var jag på anställningsintervju. Det var för en elevassistent tjänst där man även skulle vara teckenspråkskunnig, så det var ju givet att jag skulle söka det. När jag satt där fick jag veta att den killen man ska vara assistent åt inte kunde teckenspråk, att man skulle lära honom det. Det gjorde ju det hela lite mer avancerat. Men ändå ganska spännande. Det gick ialla fall väldigt bra på intervjun och de gillade mig. Om jag får jobbet så kommer jag börja redan på måndag så det blir snabba puckar. Idag ringde de och sa att det hade väldigt svårt att bestämma mellan mig och en annan tjej så de hade ringt in en teckenspråkslärare som ska kolla hur mycket vi kan och så. Jag ska dit i morgon klockan 10 och det skulle ta ungefär en halvtimme sa dom. Jag är faktiskt riktigt nervös. Jag menar, nu ska någon sitta och bedöma min förmåga att teckna, det känns ju jättekonstigt. Det är ju som om någon ska sitta och lyssna på varje ord du säger och sedan bedömma om du kan prata korrekt. Fast nej, det är ännu värre för jag tecknar ju inte dagligen och ännu mindre nu när jag har flyttat. Men jag kan ju inte göra mer än vad jag kan. Så är det inte tillräckligt så finns det ju inget mer jag kan göra. Men det ska nog gå bra, så länge hon inte vill att jag ska teckna en massa konstiga ord och meningar.

Min bror, hans fru Sandra och världens sötaste bäbis var i Halmstad igår så de ville komma förbi och hälsa på innan de åkte hem igen.
Så efter intervjun åkte jag raka vägen hem och plockade i ordning. Efter en stund kom de och hade med sig fika =)
De gick husesyn och de tyckte att vi bodde fint =) Jag högg tag i Ellie så fort jag kunde och pussades och gosade med henne mest hela tiden. Hon måste vara världens mest underbara barn. Hon är glad 99,5% av tiden och är så lugn. Det är lite magiskt när jag träffar henne för jag blir alldeles varm inombords och vill bara hålla henne och gosa =) Jag vill verkligen träffa henne oftare så vi får se till att åka till dem så ofta vi bara kan så att jag får gosa och leka med henne. Hon ska veta vem jag är och att faster är snäll och rolig =)

Hennes armar var aldrig stilla när man skulle ta kort =)



Här var någonting väldigt intressant.



Jag försöker få pussar, men det går inte så bra =P

Nej nu ska alla plåtar med bröd in i ugnen. Borde egentligen gå och lägga mig om jag ska vara någorlunda pigg i morgon, men nu står brödet mellan mig och min sömn =P

Kommentarer
Postat av: Janpan

hoppas du får jobbet :)

2009-08-06 @ 16:54:51
URL: http://litefresh.blogg.se/
Postat av: shorty

Ellie e så söt de e som man vill äta upp henne :D ja nu vet du vad jag pratade om när ja förklarade hur de känns att ha brorsbarn de e underbart <3 :D

2009-08-07 @ 10:57:24
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0