Fackpamp

Igår flängde jag och Fredrik runt på stan. Vi skulle till banken och hämta ut lite avier som Fredrik har fått, till facket så att jag kunde skriva in mig och till HFAB och skriva in mig på hyreskontraktet.

Först åkte vi till banken och Fredrik tjatade om att han ville ha en frapino på Espresso House så jag gick dit medan han var på banken. På vägen mellan parkeringen och Espresso House trodde jag att jag skulle dö. Det var så otroligt varmt och kvavt och jag var så törstig. När jag väl kom fram så hade de ingen frapino, eller jo, de hade det på gång men mjölken var inte tillräckligt fryst så de kunde inte göra iordning några på ett bra tag. Så jag tog en vatten och vandrade tillbaka i värmen. Jag visste att Fredrik skulle bli lite putt eftersom att frapino är allt han vill ha när vi är på stan. Det och pizza.

Efter det åkte vi till facket och jag gick in och Fredrik stannade utanför och pratade med ett försäkringsbolag som vi försöker få pengar ifrån.
Tanken var först att jag bara skulle gå med i a-kassan och kanske senare i facket. Men jag började av misstag att fylla i facket delen först och när jag upptäckte det så orkade jag inte säga till. Men det kanske är lika bra det eftersom att jag tror att jag vill engagera mig fackligt i framtiden. Främst om jag ska jobba på fritidsgårdarna här, för det måste jag! Måste göra saker och ting bättre för de som arbetar, och i längden för ungdomarna. Men det finns ju inget som säger att jag inte kommer hamna på någon gård framöver, tanken är ju liksom det.


Jag fick en sån där informations grej OCH en ryggsäck. Den var faktisk riktigt grym! =)

Jag berättade det för tanten på facket att jag kanske är lite sugen på att engagera mig och hon nästintill jublade och sa att de verkligen vill ha in så många unga som de kan som kan ta efter de gamla sen. Hon sa även att de vill ha en som är ungdomsansvarig och att jag gärna fick bli det. Men jag får vänta lite med det. Jag vill jobba in mig lite på det nya jobbet först, sen kan jag ta fackliga utbildningar och sånt.

Vi var klara med allt det vid 15.55 och fick verkligen skynda oss till HFAB för att hinna innan de stängde. När vi kom in där fick vi veta att det finns en lag som säger att man måste ha varit skriven på samma adress i två år innan man får skriva in den andra på kontraktet. Jag förstår förvisso varför den här lagen finns, men det är ju ganska dumt ändå. Om nu Fredrik skulle dö (peppar peppar) så åker jag ut på gatan. Jag har ingen möjlighet att hitta en lägenhet så fort och egentligen ingenstans att ta vägen. Men nu kommer det ju inte hända men det är sjukt att man kan hamna i den situationen.

Efter det tog vi det väldigt lugnt och Fredrik spelade lite medan jag pulade med annat här hemma.

Senare på kvällen skulle jag till macken för att handla lite och gick då förbi Jennie och Simme. Danne var där och killarna skulle spela lite gitarr. Jag skulle ju bara gå förbi för att säga hej, men jag fastnade med Jennie på altanen i ett par timmar =) Vi snackade om allt mellan himmel och jord och det var skönt att få lite tjejsnack! Får se till att svänga förbi fler gånger.

Jag och Fredrik skulle egentligen kolla på film igår, men det blev så sent hos Jennie så det blir idag istället. Det står mellan American Psyco och Jarhead. Fredrik har sett båda och jag har inte sett någon, så jag får nog bestämma =P Tror att det blir American Psyco.



Nu ska jag gå och kolla om mina vårbitar blev ätbara. Det blev en liten miss i glasyren, men det går nog att få i sig en bit ialla fall =P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0