I got it, I got it!! =D

JAG FICK JOBBET!! =D Wiie =)

Innan jag skulle iväg och träffa teckenspråksläraren så var jag ganska nervös och jag började oroa mig lite för hur stort och viktigt det här jobbet är. Jag ska ju liksom inte bara vara elevassistent utan också lära den här killen ett språk. Men när jag väl satt där och snackade med henne  så kändes det verkligen bra och vi klickade direkt. Vi började till och med att diskutera hur vi skulle samarbeta och så om jag nu fick jobbet.
Så när jag åkte därifrån hade jag ett leende på läpparna och kände mig inte alls orolig eller nervös längre.

Efter ca tre timmar ringde de och erbjöd mig jobbet. Jag börjar på måndag kl 9 =) Det känns verkligen hur bra som helst och jag hoppas att jag kommer göra ett bra jobb. Jag fick också typ den lönen jag ville ha, och det är ingen dålig lön kan jag säga =P
Nej, jag är riktigt peppad och Fredrik med. Han börjar skola på torsdag så nu blir det verkligen andra tiden. Från att ha suttit på våra arslen hela sommaren till att ha fullt upp. Det kommer ta en stund att vänja sig, men det kommer bli väldigt skönt.'

Men Fredrik kom till en insikt idag. Han hjälpte mig med disken och så kom han på att jag antagligen kommer vara den som kommer hem senast av oss på dagarna och då blir det upp till han att laga mat eller åtminstone förbereda den. Det verkade sätta lite skräck i honom. Han är ju en riktigt lat människa som inte gör något i onödan ungefär. Speciellt inte om det involverar städning eller matlagning. Men nu ska det bli andra bullar! Han ska allt växa till sig lite =P

Imorgon ska jag till kommunal kontoret och skriva in mig i a-kassan och jag tror att jag ska gå med i facket också. Jag hade storslagna planer på att engagera mig jättemycket i facket innan om jag skulle jobba på en fritidsgård här. Men den här verksamheten verkar väldigt bra så jag vet inte om det är värt det. Men jag får se i morgon.

Nu ska jag baka lite banankaka hade jag tänkt. Världens godaste banankaka! =)

Ja just, tack alla för era gratulationer! (inte på bloggen, utan på telefon osv) Det värmer hjärtat att ni bryr er så mycket om mig =) <3

Kommentarer
Postat av: Janpan

grattis till jobbet!!! :D

2009-08-06 @ 23:08:49
URL: http://litefresh.blogg.se/
Postat av: eme

grattis till jobbet :)

2009-08-07 @ 01:08:08
URL: http://emeliestroem.blogg.se/
Postat av: shorty

jag e så jävla glad för din skull :D du kommer fixa det där jobbet galant :D ÄLskar dig gumms <3

2009-08-07 @ 10:53:22
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0