Sugen? Nej, inte alls!

Jag har verkligen tappat suget för att skriva i den här bloggen. Det känns som att jag inte riktigt har något vettigt att säga ändå. Jag menar, alla mina dagar ser i princip likadana ut.

Men nu blir det en uppdatering ialla fall =)

Slutet på förra veckan hör inte till de bästa. Fredriks styvmorfar Harry gick bort natten mellan onsdag och torsdag, så både han och jag låg vakna och tänkte och pratade en massa om det. Jag har inte träffat honom så mycket men jag blev ändå ledsen och grät några tårar. Det är alltid lika hemskt när sånt händer. Jag tänker på alla det verkligen påverkar. Så som Fredriks mormor. Tänk va hemskt att förlora den man har levt med så länge. Vill inte ens tänka tanken =(
Jag var tvungen att somna om för jag skulle upp och jobba, men Fredrik kunde inte somna så han satt uppe och spelade för att skingra tankarna. Han var ganska nere i ett par dagar och sånt påverkar mer än man tror. När han mår dåligt så mår jag dåligt, och inte lite sådär medkänsle-dåligt, utan jag mår också pyton. Men det är mycket bättre nu, både med honom och med mig.

Helgen spenderades i lugnhetens tecken. Vi skulle ha fredagsmys tänkte vi (eftersom att det inte blev något av det förra helgen!) men det gick inte denna fredag heller. I skrivande stund kan jag inte dra mig till minnes varför, men det var antagligen för att varken jag eller Fredrik var på humör.
Men när lördagen kom, kom även nya tag och vi åkte och handlade lite snacks och sånt till filmerna vi skulle se på kvällen. När vi skulle åka iväg och handla satte Fredrik på sig en munkjacka, och jag sa till honom att det var alldeles för varmt för en sån. Men i vanlig ordning struntade han i vad jag sa ( mest för att reta mig) och hade på sig den ialla fall. När vi sedan satte oss i bilen hittade han sin mössa och skulle vara ännu mer retsam och satte på sig den och ett par solbrillor och tyckte att han var såå cool =)


Cool värre! Helt orakad och iförd mina solbrillor =)

Vi hade en riktigt mysig kväll. Vi fixade mat ihop, vilket hör till ovanligheten. Det blev tacos med massa tillbehör och chips och dipp till snacks =)
Vi såg Hangover först. Den var faktiskt väldigt bra. Den hade sina moments som var riktigt bra. Den kändes ganska genomtänkt för att vara en komedi =)
Efter den såg vi The Killing Room. Jag var sugen på en skräckis och den var det närmsta vi hade till skräckis som var utbränd. Den var sisådär. Vi hade ingen text och ljudkvalitén var inte top notch (som luff skulle säga) så man var tvungen att vara superkoncentrerad, och det ville inte jag vara just då. Fredrik däremot tyckte att den var jättebra och fick sitta och berätta vad de sa när jag inte hörde =P

           
          Genomtänkt komedi =)                                                    Sjuk thriller

Igår storstädade vi på order av mig. Jag klarar inte av när det är för stökigt! Allt blir så mycket mer omständigt och jag blir mycket lättare irriterad. Men Fredrik sa inte emot och städade faktiskt lite mer än mig =) Annars var kvällen lugn och jag var trött. Jag höll på och somna vid nio men gick inte och la mig förrän elva någon gång. Det var kanske ett misstag för jag kunde inte somna! Jag låg och kämpade i nästan två timmar. Allt jag tänkte var att -Fan nu kommer jag vara helt död i morgon på jobbet =(. Men det var jag inte =) Det gick väldigt bra och jag samlade på mig ytterligare några övertidstimmar. Det kommer bli en del känns det som. Men det är bara bra, för när loven kommer så kan det vara skönt att kunna kompa ut lite ledighet =)

Nu ska jag spela lite innan jag går och lägger mig =)

Får se när jag får lust att skriva här igen. Förlåt för att jag är så tråkig, men det är just därför jag inte skriver. För att jag känner mig tråkig..

Ps. Jag saknar er alla i Örebro och ska banne mig boka in en resa snart! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0