Dålig uppdatering...

Oj, va dålig jag har varit på att uppdatera bloggen. Förlåt! Har varit ganska trött och sliten efter jobbet den här veckan. Hoppas att det blir bättre.

Kanske ska berätta vad jag håller på med om dagarna =)

Jag ska vara elevassistent åt en kille som har en hörselskada och autism. De fick reda på att han var hörselskadad i våras och han är 16 år gammal! Det är ju helt ofattbart egentligen, men så är det ialla fall. Så det jag ska göra är att vara hans tolk och lära honom teckenspråk eftersom att han precis har börjat lära sig det. Utöver att han inte kan teckna så bra så kan han knappt skriva och läsa. Detta gör ju att det blir ännu svårare att lära honom teckenspråk, men som tur är får jag hjälp av den teckenspråksläraren han har haft hittills. Det var henne jag träffade förra torsdagen då jag skulle bedömas på mitt teckenspråk. Vi klickade redan då och när jag ringde och berättade för henne att jag fick jobbet blev hon jätteglad. Vi bokade in en tid så vi skulle snacka lite om vad hon har lärt honom och jag fick tips och idéer på hur jag ska göra med min undervisning. Hon kommer att ha några fler lektioner med honom som jag får vara med på, så att jag ser hur hon gör och kan försöka göra ungefär lika bra =)

Som det var sagt till en början skulle jag lära honom lite teckenspråk (som jag från och med nu kommer förkorta tsp) och även vara med honom typ hela tiden och teckna så mycket som möjligt så att han lär sig. Men nu visade det sig att de på arbetet vill att jag ska undervisa lärarna också, OCH att alla lektioner han har i skolan ska vara tsplektioner. Så jag ska helt plötsligt vara lärare... Det känns ju lite annorlunda än elevassistent, men jag får helt enkelt göra så bra jag kan ifrån mig. Men det stör mig faktiskt att de inte sa allt det här tidigare. Jag menar, jag måste nu få tag i material på mindre än en vecka och planera upp lektioner som jag aldrig har gjort innan. Men jag har bestämt mig för att vara duktig och fråga om hjälp om jag känner att jag inte riktigt klarar av allt de har lagt på mig.

Det arbetslag jag nu ingår är ett trevligt gäng. Visst känner jag mig som den nya och så. Men det gör man ju alltid. Jag är den yngsta och det märks ganska väl. Alla andra har barn och det märks även det. Om vi inte pratar om jobb så är samtalsämnet till 99% om barn och barnrelaterade saker. Detta intresserar ju inte mig för fem öre. Och speciellt inte sånt som de pratar om, inskolning hit och inskolning dit. Förhoppningsvis släpper väl den här känslan av att inte vara på samma nivå.

Jag har varit så trött den här veckan. Jag tror att jag har varit nära att somna på riktigt minst tre-fyra gånger. Så jag ska ladda kylen på jobbet med powerdrinks. Jag vet att det inte är nyttigt, men eftersom att jag inte dricker kaffe så måste jag ha något uppiggande =)

Fredrik började på komvux igår. Han har två år att plugga upp sina betyg, och sen 3 år att plugga till byggnadsingenjör. Tycker fan synd om honom! Fast han får skylla sig själv. Han kunde ju ha skött skolan när han väl gick där, fast jag kanske inte ska säga något... =P
Det bästa med att han pluggar på komvux är att vi är på samma skola! Han är på övervåningen och jag i källaren. Skolan har nämligen både gymnasieprogrammet IV och komvux. Så förhoppningsvis får vi en glimt av varandra lite då och då =)

Nu ska vi mysa och kolla på film =) Lovar att försöka uppdatera bloggen oftare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0