Elin

Nu var den här helgen slut. Det har varit så mysigt att ha Elin här! Helgen bara flög förbi =(

I fredags var jag alldeles stirrig innan hon kom. Jag kände mig både förväntansfull och nervös. Varför jag kände mig nervös vet jag inte, men jag hoppades att hon skulle trivas här. När hon äntligen kom så blev jag så himla glad.

Jag plockade upp henne i centrum och packade bilen med allt hon hade med sig. Hon hade med sig två påsar och två förpackningar toapapper från min mamma. Tack mamma för allt! Och så hade hon med sig en massa till sig själv också så klart. Vi började laga mat ganska snart efter att hon kom eftersom att både jag, hon och Fredrik var hungriga. Jag hade tänkt att göra chilikassler som varken Fredrik eller Elin har hört talas om! Herregud, jag trodde att alla hade ätit det. Jag har aldrig gjort det innan men det blev gott =)

Efter det åkte jag och Elin till Östra stranden för att det var så fint väder. Det var ganska sent och vi tänkte inte bada men jag ville visa henne lite hav ialla fall. Det blåste som fan så vi blev inte så långvariga men en stund stannade vi ialla fall. Innan vi åkte hem igen så köpte vi lite kulglass =) Jag köpte med en tiramisu kula till Fredrik eftersom att han har undrat så länge hur det smakar =)


Östra stranden


Både Elin och jag fottar vattnet


Mumsig glass

Efter att vi kom hem satt vi och snackade en stund och sen blev det monopol som vi hade lånat av Jennie. Elin ägde mig till en början, men så blev vi så trötta att vi lämnade spelet till dagen efter och gick och lade oss.
Fredrik höll sig undan hela kvällen. Han visste att jag och Elin hade mycket att prata om så han satt vid datorn och spelade. Inte för att jag tror att han hade något emot det =P


På lördagen efter att vi hade ätit frukost så ville Elin köpa en inflyttningspresent åt mig och Fredrik så vi åkte iväg för att kolla om de hade något jag ville ha på Chili. Jag vill ha några ljusupphängnings anordningar på väggarna inne i vardagsrummet. Jag har en ganska klar bild över hur de ska se ut, och de hade inga sådana där så vi åkte hem igen.
När vi kom hem spelade vi klart vårat pågående monopolspel och jag vann =) Vi båda blev lite dåsiga av det, så vi tog en tupplur.

Efter det skulle det beslutas om vilken middag det skulle bli. Denna fråga ställer jag och Fredrik oss varje dag och det är lika svårt att bestämma varje gång. Så denna gången fick Elin bestämma. Hon ville ha en köttfärspaj som hennes mamma brukar göra så jag gav mig på det, och det blev ganska gott =) Man kan ju aldrig mäta sig med någon som har förfinat sitt recept i flera år direkt.

Efter middagsintaget spelade jag och Elin lite yatzy och efter det skulle vi bränna filmer, men nätverket mellan henne och Fredrik funkade inte så det blev inte den filmen vi ville se. Men det blev en annan bra film. The pursuit och happyness(felstavat jag vet, men den heter så). Den är riktigt bra så se den om du inte har sett den! Första gången jag såg den grät jag nog i en halvtimme-timme. Men inte heller den orkade vi se hela av. Vi blev båda trötta och ville sova så vi pausade för att kolla vidare dagen efter. Men jag kan inte lägga mig utan att få en liten dos av internet och helst lite kingspel =)


Elin som sitter vid sin dator efter att hon har snott min internetkabel =)

Jag sa till Elin att väcka mig direkt när hon vaknade för jag ville inte missa en sekund av sista dagen innan hon skulle åka. Så jag gick upp fastän jag ar trött. Vi spelade ytterligare lite monopol, men tiden rann iväg och hon var tvungen att packa, så vi spelade aldrig klart. Men det var nog tur det för jag höll på att förlora =P

Jag skjutsade henne till centrum där hennes mamma hämtade henne. Det var riktigt tråkigt att hon var tvungen att åka. Jag saknade henne redan innan hon hade åkt. Det har liksom gått så fort och det har absolut inte känts som en hel helg.
Fredrik höll sig undan mest hela tiden och det var ganska bra det, för enligt honom så har vi pratat nästan konstant i 3 dagar =)

En ledsen Elin när hon skulle åka =P

Det var helt underbart att ha dig här. Jag önskar att du kunde ha stannat längre, men vi ses snart igen. Så fort jag har fått pengar så kommer jag! =) Jag saknar dig och hoppas att du har haft en lika bra helg som jag har haft <3

Kommentarer
Postat av: KalsongMorsan

Tråkigt för dig (inget illa menat!!) men äntligen får vi våran Elin tillbaka :)

2009-08-02 @ 23:36:24
URL: http://kalsongmorsan.blogg.se/
Postat av: Janpan

ni verkar ha haft det roligt & mysigt tillsammans! :)

2009-08-03 @ 00:41:08
URL: http://litefresh.blogg.se/
Postat av: shorty

det var den bästa helgen på hela sommaren :D och jag saknar dig som fan, så synd att tiden gick så fort :( du vet att jag trivdes som fisken i vattnet gumms och ja hade så kul :D haha snygg bild på mig den sista där :P jag älskar dig och snart ses vi igen :D

2009-08-03 @ 10:02:56
URL: http://shortydaqueen.blogg.se/
Postat av: Eme

Vad kul att hon kom till dig :D Jag har inte heller hört talas om chilikassler :P

2009-08-03 @ 17:18:42
URL: http://emeliestroem.blogg.se/
Postat av: cryylv

Kul för er att få ses. :)

2009-08-04 @ 01:24:04
URL: http://csundstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0