Kräftskiva

Värst va jag har tappat suget för att skriva blogg...

Jag trodde först att jag inte alls skulle tycka om att blogga, men det visade sig att jag gillade att skriva, och jag hade saker att skriva om. Men nu känns det som att det inte händer så mycket värt att skriva om. Fast det egentligen händer mer än det har gjort hela sommaren =P

I fredags skulle vi mysa och kolla på film, men både jag och Fredrik var så himla trötta att vi bestämde oss för att skjuta upp det till lördags kvällen/natten.

För i lördags var det dags för årets kräftskiva! Visst, jag äter inte kräftor, men jag gillar sällskapet och stämningen. Peter var den som stod för bjuderiet och det var första gången jag var hemma hos honom. Nästan direkt efter att jag hade kommit in och ställt av mig allt så gick jag runt och hade husesyn för mig själv.
Folk får tycka vad de vill om det, men har man bjudit hem folk får man vänta sig att de går runt och kollar in allt! Vill man inte det ska man inte heller bjuda hem folk, alternativt låsa alla dörrar. Men jag tror inte Peter hade några problem med att jag spanade =)

Jennie var snäll nog att göra pasta och bacon sallad till mig och Tina eftersom att vi inte äter kräftor. Jag har lite svårt att sitta och demontera det djur jag sedan ska sitta och äta. Det känns lite äckligt och de luktar ju så snuskigt också =P Äckligast är ju dom som äter bajssträngen och hjärnan och sånt! Nej fy hur kan man göra det?

Hur som helst var det riktigt kul. Det var bra stämning och alla var glada. Jag och Fredrik var nyktra som vanligt och åkte hem lite tidigare. Det är bäst att lämna en fest innan alla bli för fulla och odrägliga =P Meningen var ju lite att vi skulle ha vår myskväll då istället, men det blev inte riktigt så. Fredrik somnade på soffan direkt när vi kom hem så vi gick och la oss. Jag befarar att vi har blivit pensionärer, hehe =P


Luff och Simme


Fredrik och Luff som är helt lugna i stressen runt omkring dem. Alla höll på med maten utom vi tre tror jag =P


Fredrik har köpt 2 kg kräftor till sig själv! TVÅ KILO!!


Jennie såg inte för nöjd ut när hon skulle skala sina kräftor =P


Detta åt jag =) Mycket godare än kräftor, enligt mig =)


Ni kan tänka er hur mycket kräftor det luktade..


Allt är uppätet. Man kan se var Luff har haft sin tallrik. En ring av kräftstänk =)


Detta var en burk jag hittade i Peters kylskåp. Det står Fine Shrimp Flavor Sauce.
Det var det äckligaste jag har luktat på någonsin! Så vidrig lukt att den satt kvar i näsan och halsen en lång stund.


Hampus som är full och som försöker porra till det =P
Synd att jag inte har blixt annars hade jag haft en massa fler bilder!

Nu ska jag spela lite Big Fish spel. För tillfället är det något mysteryspel som har mig hooked =)


Kommentarer
Postat av: shorty

kräftskiva is the shit :) sluta lukta på saker hehe :P

2009-08-18 @ 11:03:38
URL: http://shortydaqueen.blogg.se/
Postat av: Petra

Hej Emma!! Kul att få yterliggare en blogg att läsa. Nu får du hålla oss uppdaterade =).

Hoppas att allt är bra med dig och att du trivs i Halmstad.

// Petra

2009-08-19 @ 11:56:56
URL: http://littlepetra.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0