Julmat

Hmm... Är det ens lönt att uppdatera denna blogg längre? Jag menar, jag skriver ju nästan aldrig längre...

Jaja, nu blir det ialla fall en liten uppdatering =)

I lördags var det julfest med jobbet. Först var vi hemma hos rektorn och drack glögg och käkade pepparkakor. Hon bodde inte alls som jag hade tänkt mig. Visst är det så att man föreställer sig hur en person bor, men så ser det sällan ut som man hade föreställt sig. Anyway, det var mysigt och jag drack glögg för första gången. Första och sista gången. För det var inte alls gott. Jag kan inte förstå hur man kan dricka det där i mängder och njuta av det. Det smakar liksom varm saft med kryddor. Nej, det blir julmust för min del =)

Efter det gick vi till Scandic hotell och käkade julmatsbuffé. Deras julmat är tydligen omtalad och ska vara jättefin. Men jag måste säga att jag har ätit bättre julmat, men det var gott ialla fall! Jag testade en massa nya saker. Alla som känner mig vet att jag är ganska kräsen när det gäller mat, men nu hade jag ju chansen att testa en massa nytt, speciellt när man helst ska ta kall mat först och varm mat sen. Så har jag aldrig gjort innan och det har alltid resulterat i att jag har ätit upp långt innan alla andra. Men denna gången provade jag currysill, västerbottenostpaj, något laxklet på bröd och gubbröra (som är klet med sill i). Det mesta var gott =) men inte sillen. Det kommer jag nog inte börja äta.

När vi hade ätit klart så åkte de flesta hem till min jobbarkompis Kalle för att festa. Jag var dock nykter och körde men ville ändå hem till honom en stund, mest för att se hur han bor =P Och oj va fint det var! Han har fixat till huset riktigt snyggt.
Vilket gjorde att jag verkligen längtar tills vi ska flytta. Så man kan bo i en lägenhet man kan stå för och som är fräsch.

Jag har fått tag på hon som bor där nu, och vi får flytta in tidigare! =D I mellandagarna flyttar vi in. Och det känns så skönt. Dels för att vi har lite mer tid att städa och flytta och dels för att vi kommer antagligen få mycket mer hjälp med flytten =)

För några år sedan hade jag och min kompis Anna en tradition att varje advent kolla på en julfilm och mysa. Den höll vi på med i några år, men förra året så pendlade jag ju mellan Örebro och Halmstad varje söndag så det blev inte av. Så då bestämde jag och Fredrik att när jag hade flyttat hit så skulle han och jag fortsätta med det.
När första advent kom var jag hemma hos Jennie och Simme och märkte då att "Ensam Hemma" var på tv, vilket var en av min och Annas julfilmer så jag skyndade mig hem för att kunna se den med Fredrik. Men han var djupt nersjunken i sina studier så jag fick kolla själv, men det gjorde inget.
Men så i söndags bestämde vi att vi skulle kolla på film och laddade ner några julfilmer. Men så kom Jennie på besök och det blev att hon och jag satt och snackade i ett antal timmar, så vi hann inte med någon film. Så nu ska vi försöka kolla på någon nu i veckan istället =) Vi måste bli bättre på det =P

Jag hade velat åka upp till Örebro nu innan jul, men det ser inte ut som att det kommer att bli så. Vi har inte riktigt så mycket pengar som vi skulle vilja ha och vi måste prioritera flytt och annat, men jag hoppas att jag kan åka någon gång i januari. Jag saknar alla mina fina vänner och familj där uppe så mycket! Jag önskar verkligen att jag kan åka upp mer nu i vår. Så tro inte att jag har glömt er eller så. Jag är bara så dålig på att höra av mig... Men jag lovar att bättra mig ♥

Kommentarer
Postat av: Frida

Hej! Måste säga oj, vad det inte en liten uppdatering sa du ? Tyckte den där va längre än vad jag skriver och jag skriver bara ett par rader per dag om jag ens gör det. :)

2009-12-08 @ 20:17:40
URL: http://mittlivsomflikka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0