Nyinflyttad = Bra

Det är så bra att vara nyinflyttad här i Halmstad. Jag har fått 3 brev den senaste veckan med en massa erbjudanden för att jag är ny här. Vissa erbjudanden är ju inte så användbara för mig, men andra är riktigt bra. Som det presentkortet jag fick på Mio idag. 200 kr! Man är ju dum om man inte använder det. Så jag och baby åkte dit för att köpa något fint. Vi har mycket kvar vi vill ha i lägenheten. Den känns lite tom fortfarande. Visst vill vi ha det ganska enkelt och inte så mycket lull lull ( Som inredarna Simon och Tomas säger), men nu är det för lite grejer. Skulle behöva lite mer tavlor och kanske lite mer prydnadsgrejer. Men det får vänta till bättre tider =P Men det blev ialla fall två fina vaser idag =) Sen kommer mamma och pappa med tre tavlor som min farmor har målat också, och då ska man hitta en bra plats för dem.




Igår hittade Fredrik en sten som han är heelt övertygad kommer från stenåldern. Bara för att den var slipad och vass. Jag försökte säga till honom att det lika gärna kan vara någon som satt och slipade den på 90-talet, men han hade bestämt sig. Den var från stenåldern och inget annat. Så han ville ha den inne, men visste inte var eller hur, men det ville inte jag. Eftersom att jag vet att den bara kommer att ligga där. Så han bestämde sig för att han skulle göra det till ett halsband. Men det är ju ganska fjantigt om det nu är som jag säger, att det är gjort på 90-talet =P


Jag vet inte, vad tror ni, är den från stenåldern?

Pratade lite med Linda idag. Äntligen =) Hennes busiga son ville också prata med mig, men han hade inget att säga. Men han skulle banne mig prata i telefonen ialla fall, annars blev han sur. Men det är gulligt ändå på något sätt. Jag försökte övertala honom om att låta mamma prata ifred och att vi kunde prata mer i morgon, och det verkade han nappa på =) Så kanske blir ett litet samtal med min bästa tvååring i morgon med =)

Nej nu ska jag tjata på Fredrik om att vi ska se Shindlers List. Jag har varit sugen på att se den hur länge som helst nu. Den är ju så himla bra!

See ya!

Kommentarer
Postat av: eme

ingen aning :P haha som du sa så kan den lika gärna vara från 90 talet :P

2009-07-10 @ 19:14:06
URL: http://emeliestroem.blogg.se/
Postat av: shorty

fina vaser :D hehe de ser ut som en vanlig sten :P kolla upp de om du vill veta årtal :P

2009-07-10 @ 22:06:40
URL: http://shortydaqueen.blogg.se/
Postat av: Janpan

Hah ne ser ut som en sten som nån har köpt ;)

2009-07-11 @ 10:55:10
URL: http://litefresh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0