Välkomna och ovälkomna besök

Det har hänt mycket de senaste dagarna. Skumma saker och bra saker. Kan ju börja med att berätta att jag inte gillade Änglar och Demoner så värst mycket. Eftersom att de hade tagit bort många och viktiga saker som var med i boken, men någon som inte har läst boken kanske gillar den bättre =P

Kvällen efter att bilbomben smällde hände det ytterligare en skum och ganska obehaglig grej.
Jag stod i köket och diskade och Fredrik satt i vardagsrummet, så hör jag att han säger något så jag går ut i hallen för att kolla och då möter jag en främmande kvinna som ställer sig vid ytterdörren och kippar efter andan. Hon sa att hon var jagad och att hon var tvungen att gömma sig. Helt chockade gick vi och stängde altandörren. Hon påstod att hon inte kände han som jagade henne men hon visste var han bodde och vad han hette. Men vi hade inte hjärta till att slänga ut henne, för hon verkade uppriktigt livrädd. Men ju längre hon stannade desto jobbigare kändes det. Vi insisterade på att vi skulle ringa polisen, men hon ville inte det. Efter mer än en timme sa vi att vi skulle åka iväg, så att vi skulle bli av med henne. Hon ville då ha skjuts hem så vi körde hem henne. Men det kändes riktigt obehagligt.
Hoppas verkligen att vi slipper vara med om det igen. Innan har jag haft altandörren öppen från att jag vaknade till jag har gått och lagt mig ungefär, men vet inte om det blir så mera...

Efter att vi hade skjutsat hem henne åkte vi hem till Luffas för att spela lite spel. Fredrik var inte väldans entusiastisk men det var jag! Jag älskar att spela =) De spelade Geni när vi kom, men ganska snart så åkte Med Andra Ord fram. Det spelet är så himla kul och jag är faktiskt ganska bra på det, om jag får säga det själv =) Det går ut på att man plockar upp brickor med ord på som man ska beskriva, men man får inte säga någon del av ordet och inte heller bokstavera det med enbart bokstäver. Ska man bokstavera så får man säga typ Stol - Olle - Lars om man ska säga sol. Det kan bli riktigt roligt =) Det bästa tror jag var när Luffas skulle förklara kvicksand och sa "Snabbt grus" Haha =)


Jennie, Danne och Fredrik




Givetvis är det mitt lag som leder =)


Igår kom min mamma och pappa hit =) Det var riktigt kul att de kom och hälsade på. De är för närvarande hos min bror (som bor i Göteborg )och hjälper honom med huset och då passar de på att hälsa på oss, och det är ju alltid välkommet. De hade med sig ett par tavlor som jag har fått av farmor som hon har målat. De hade ramat in dom så att vi kunde hänga upp dem. Och det behövdes för det har varit lite tomt på väggarna här.


De här hänger i hallen


Den här hänger på ena kortsidan i vardagsummet.

Vi satte oss ute och fikade en stund och snackade och jag berättade om den konstiga kvinnan om sprang in hos oss och sa att det antagligen var för att vi inte har staket. Det har alla andra grannar. Men att vi planerar att sätta det nästa sommar när vi har råd. Men jag tror att mamma och pappa tyckte att det var lite obehagligt att det kunde springa in främmande människor här, så vi åkte och köpte staket direkt. Så underbart snällt! Det blev ett par vändor eftersom att vi köpte för lite sektioner först och så. Vi köpte svart färg också som vi skulle målsa staketet med, men det såg blått ut så vi skulle byta, men det mörknade sen så vi slapp åka ännu en gång. Medan gubbarna satte upp tavlor och sånt så åkte jag och mamma och handlade mat. Hon sa att vi skulle köpa på oss allt vi behövde så det blev ganska mycket =) Det var väldigt bra eftersom att vi behövde en del och inte har så mycket pengar.
Tack så hemskt mycket mamma och pappa. Ni är så underbart snälla!


Min kära mor och far =)


Efter att vi hade ätit och fikat lite mer var det dags för dem att åka tillbaka till Göteborg och vi plockade undan lite och tog det lugnt. Men det varade inte länge, för Micke dök upp. Fredrik hade ringt honom för att fråga om han kunde hjälpa oss att sätta upp staketet någon dag denna veckan. Men han ville inte vänta och det blev att vi satte upp det igår kväll redan =)

Idag åkte vi och handlade lite extra plankor för att dölja det otroligt stora gapet mellan gräset och staketet. Så grabbarna har snickrat lite idag, och nu målar dom. Jag däremot har inte bidragit så mycket. Känner mig mest överflödig så jag håller mig undan =P Men det blir jag som lagar mat, så lite kommer jag ju ha gjort.


Här är de i full gång med att sätta upp staketet.


Uppsatt och nästan färdigt. Kvar är målningen.


Här har de målat första lagret. Ett lager till och det är klart =)
Jag tycker inte att det ser speciellt blått ut.

Nej nu ropar killarna att de är hungriga, så jag ska laga lite mat åt dem =)

See ya!

Kommentarer
Postat av: Emma

svar: Ja vi hade verkligen jätte roligt :D ja häng med elin hit nästa år och ha massa skoj med oss ;) hihi :P ja det är lugnt ligger massa bilder på henne på facebook också om du vill se =) kram

2009-07-22 @ 17:17:53
URL: http://emmaludvigsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0