Uppdatering

Helgen har varit jättelugn. I fredags tog vi det lugnt och mös lite framför tvn. Micke skulle egentligen komma och hjälpa oss att göra klart gräset men han var väldigt trött så han ville komma på lördagen istället. Givetvis fick han det och det var ganska bra för oss också eftersom att vi också var trötta och sega =P

Fredrik vaknade helt otroligt snabbt och smidigt i lördags. Jag brukar få tjata på honom länge och mycket innan han masar sig upp ur sängen. Men jag tror att det hade med att han inte kunde ligga och dra sig. Vi skulle nämligen hinna baka, göra i ordning oss och sedan åka hem till hans mormor och Harry innan Micke skulle komma. Vi bakade banankaka för att ta med. Det är både min och Fredriks favorit =)
När vi kom hem till dem så blev de så glada för att vi kom. Så som mor - och farföräldrar blir när man kommer på besök =) De har så mycket antikviteter hans mormor och Harry, så jag spenderade en stund åt att gå runt och kolla på allt, och hans mormor förklarade vad sakerna var och hur gamla de var och sånt. När vi sedan satte oss ner och skulle fika så hade de redan köpt wienerbröd, mazariner och kakor så de la undan banankakan till senare. Det var lite synd för det är alltid kul att se om andra gillar det man har bakat =P Men jag får säkert höra om det någon annan gång.
Det var jättetrevligt att sitta ner och prata med dem. Mest pratade Harry. Han hade mycket att säga, och är envis som fan. Fredriks mormor fick knappt en syl i vädret =P Vi pratade om allt mellan himmel och jord, så som det brukar bli. Det blev ganska mycket politik snack. Jag kan väl säga att jag och Harry inte riktigt har samma politiska åsikter, men det är ju bara kul. Sen fick jag höra om hur Fredrik var när han var liten och saker de hade gjort. Han var tydligen snäll och söt när han var liten, men det visste jag ju redan =)

Efter ca 3 timmar var vi tvungna att åka, och det var lite jobbigt. För de ville verkligen att vi skulle stanna. Och de sa om och om igen att vi gärna fick komma oftare och hälsa på. Och det ska vi verkligen göra! Förstår inte varför vi inte har varit där tidigare, men det är väl sånt man liksom inte tänker på. Men nu ska vi försöka åka dit ialla fall varannan vecka =)

10 minuter efter att vi kom hem var Micke här för slutspurten med gräset. Han hade med sig kokosbollar som han hade gjort. För vi pratade om det sista gången han var här, att jag inte får till det så som Fredrik vill ha dom. Han vill att de ska smaka som Delicatobollar, men det är nog ganska svårt. De Micke hade med sig smakade annorlunda, först trodde Fredrik att han hade haft i mandelmassa men jag tyckte att det smakade äpple eller päron. Och jag hade rätt =) Han hade haft i päronkonjak och det var faktisk ganska gott =)

När de var klara med gräset skulle Fredrik visa något spel på datorn och de blev fast i timmar. Fredrik spelade och Micke tittade på, fast jag tror att han hjälpte till. Medan de satt framför datorn kollade jag på Bruce den allsmäktige som var på tv och fixade mina naglar, som jag har velat göra ett tag nu. Det finns stämplar som man kan köpa med massa olika motiv till naglarna. Min kompis Anna har såna och jag är jättesugen på att köpa såna, så när pengarna börjar rulla in tror jag att det blir ett sånt kit =)
När filmen var slut så ville jag även att killarna skulle vara klara så jag gick in och frågade lite snällt hur länge de skulle spela, och inte långt efter det åkte Micke hem. Jag hoppas att han inte kände att jag ville bli av med honom..

Fredrik hade dragit hem Memento som han ville att vi skulle titta på. Men hans brännare är störd och bränner inte på alla skivor, så jag fick föra över dom en till min dator och det gick att bränna! Äntligen kan vi kolla på film igen =)
Vi kollade på typ halva sen orkade jag inte mer. Jag var så himla trött som jag brukar vara =P

Idag vaknade vi av att Jennie ringde och sa att vi skulle hem till Fredriks mamma och Bengt på fika för att Bengt fyllde år. Detta hade vi ingen aning om. Fredrik har nog Sveriges sämsta minne så han kom ju inte i håg, och man kan ju inte direkt förvänta sig att jag ska komma ihåg det heller. Så det var bara att gå upp och fixa till sig. Visserligen skulle vi dit ganska sent, men man vill ju hinna med att fixa lite grejer innan. Dock hann vi inte äta så vi var väldigt hungrig när vi kom, men som tur var skulle hon göra lite korv med bröd så vi fick i oss lite mat ialla fall =) Max och Linnéa var där när vi kom och det är alltid kul att träffa dem. En stund ialla fall för de tar musten ur en ganska snabbt =P Tyckte synd om Jennie och Simme som var bakis =P

När vi kom hem somnade jag, och sov ganska länge. Fredrik satt och spelade när jag vaknade och skulle spela hela kvällen, men vårat internet krånglar så han kunde inte spela så mycket. Jag däremot skulle baka. Vårat bröd tog slut igår så det var bara att sätta igång. Jag brukar göra tekakor, men de brukar inte bli så bra. De smakar gott och så, men de blir antingen platta som fan eller ihåliga. Micke sa att jag skulle använda vanlig jäst (jag brukar ha torrjäst) och jäsa dem på spisen när ugnen är på. Så jag gjorde så idag och jag tror att de blev mycket bättre =) Har sista plåten i ugnen nu.

Ikväll/ inatt blir det film, vilken vet vi inte, men nu kan vi ialla fall bränna igen =)

Snart kommer min Elin! Jag längtar så mycket =)

Vet att det är tråkigt att jag inte har några bilder, men jag har helt enkelt glömt bort att ta kort =P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0