Historia

I går var tanken att vi skulle se Änglar och Demoner. Men den versionen vi hade fått hem bara laggade och hade sig, så vi såg en annan film. Jag har sett fram emot den filmen efter att Da Vinci koden kom. Visserligen blev jag ganska besviken på den filmen eftersom att jag har läst boken och älskade den. Men det var ändå kul att se hur de gjorde filmen och hur de valde scener och speciellt slutet. För er som inte har läst boken men sett filmen skulle jag rekommendera att läsa den. För den är 1000 gånger bättre! Och slutet är helt annorlunda och mycket bättre. Så jag förväntar mig inte att Änglar och Demoner ska vara sådär jättebra eller så, men jag vill ju se den ialla fall. Kanske mest för att få se allt som står med i boken. Alla fina statyer och andra historiska saker.

Jag är jätteintresserad av sånt. Förr, när jag var tonåring så hatade jag allt vad historia hette. Jag förstod inte det intressanta i gamla kungar och sånt. Men så läste jag Histora A på komvux, och den läraren var så himla bra så han väckte ett intresse i mig. Och för att vara helt ärlig så tror jag nog att Da Vinci koden och Änglar och Demoner väckte det intresset ännu mer. Där får man liksom en liten smak för olika verk från olika tider och jag skulle vilja se dem.
Varje gång jag går in i en kyrka (som jag bara gör för att se på allt gammalt och fint)  så går jag bara runt och tittar och känner på allt. Jag tycker att det är så coolt att veta att det satt massa människor så långt tillbaka och målade, slipade och skulpterade de saker vi har kvar idag. Det är fruktansvärt imponerande, och jag tycker att vi har tappat det lite idag. Tyvärr.

Jag kommer ihåg förra sommaren då jag tvingade in Jennie i den stora kyrkan här i Halmstad. Jag ville gå in och titta och känna på allt. Jag vet inte om hon tyckte att det var så himla skoj, men hon sa att hon inte hade något emot det =P

Jag ska snart tvinga in Fredrik i slottet tänkte jag. Halmstad slott är inte någonting jämfört med Örebros, men jag vill se ialla fall =)

                                   
                      Halmstads slott                         vs.                          Örebro Slott

Örebros slott ser mer ut som ett gammalt coolt slott.

Idag vaknade jag av att Jennie ringde och väckte oss. Vi skulle till banken och fixa lite papper. Hon ringde vid 10.30 tror jag och vi kom iväg till henne vid 12 för att Fredrik låg och sov =P Och när vi väl var hemma hos henne så tog det ytterligare en halv timme innan vi satt i bilen. Så är det med familjen Ottosson. De är alltid sega vad de än ska göra =P Fredrik är den som är minst seg, men hans syster... Hon är en sån tidsoptimist att det är inte sant. Och Simme han är likadan så de två tillsammans är helt sanslöst =P Men det går bra ändå, när man väl har lärt sig hur sena de brukar vara så kan man tajma ganska bra ändå =)

Vi tog med oss Max upp på stan och han blev jätteglad när han fick följa med =) Vet inte om han tyckte att det var så skoj att vara med på banken dock. Där måste man liksom vara tyst och lugn, men det klarade han ganska bra ändå =) Han tjatade om att han ville ha mat, så han fick lite McNuggets som han kunde mumsa på =)

Efter att vi kom hem somnade jag. Jag var så himla trött. Jag vet inte riktigt varför, men idag har jag varit så trött och seg. Men nu på kvällskvisten börjar det ordna upp sig =)

Just nu är Micke här. Han kom för en stund sen och gick och pillade upp några skumma rötter ur vår gräsmatta och satte baby på lite jobb =) Just nu står han och Fredrik på olika låtar på datorn.  Hoppas han gillar det han hör. Det är mest dance baby spelar upp =P

Sen blir det förhoppningsvis Änglar och Demoner. Tror att vi har fått hem en ordentlig version nu =)

See ya!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0