Färg och katter

Idag har vi varit målare, jag och Fredrik. Torpan (ännu en av Fredriks kompisar) frågade för någon dag sen om vi ville komma och hjälpa till att måla lite på hans hus, och han erbjöd korv. Självklart ställde vi upp, men jag fick be om hamburgare i stället eftersom att jag inte äter äckelkorv =P

Det var första gången jag var hemma hos honom. Det var ett mysigt område och ett fint hus. De håller på och renoverar så som alla husägare verkar göra, men jag tror att det kommer bli riktigt snyggt när det är färdigt. De ska ha grått och lite mörkare grått på alla nockar.

Så klart skadade jag min stortånagel ännu mer idag bara för att jag är så himla klantig. Men förhoppningsvis slutar det göra ont snart så att jag inte behöver tänka mig för så fort jag rör på fötterna =P

Det var inga små fjuttiga hamburgare han bjöd på. Det blev grillade med alla slags tillbehör så vi fick oss en riktigt schysst middag idag =)

Hans katt kom och höll oss sällskap när vi satt ute och åt. Och till min förvåning så började hon äta av gurkan som vi hade till maten. Det har jag fan aldrig sett en katt göra innan, så jag matade henne med massa gurkor just för att det var så kul att se hur hon slängde i sig dem. Och för att hon var så himla gullig!

Efter maten blev det inte mycket målande av. Vi satt och snackade en massa och hade trevligt. Jag gillar Torpan, han är vettig. Och tydligen bra på att grilla =) Dessutom kollade han till Sigrid (min bil) eftersom att hon låter konstigt på tomgång. Eller ja, hon låter konstigt så fort man startar henne, men han kunde inte riktigt veta vad det var som gjorde att tomgången är så ojämn. Men en sak är säker. Den bilen håller inte länge till. Och den skulle definitiv inte klara besiktingen. Men den är i januari så fram tills dess är det bara att tuta och köra =)


Här är visserligen maten uppäten, men det var ju för att det var så gott =P


Orakad Fredrik som är koncentrerad =)


Så söt katt!


Här ligger hon vid mina fötter och väntar på att bli kliad på magen =)


Torpan kollar till Sigrid i mörkret =P (dålig bild jag vet)

Efter att vi kom hem släppte vi in våra katter, men så såg jag en annan katt på våran baksida som jag kände igen. Det var våra grannars katt som bor över oss. Hon brukar sitta på balkong räcket och kika ut, men nu hade hon tydligen hoppat ner. Och jag antar att hon är innekatt, så jag ropade på Fredrik och sa till honom att ta ut våra katter så vi kunde ta in henne, eftersom att hon kanske kunde springa bort annars. Så han lydde order och jag tog in henne. Men när hon väl var här inne visste vi inte riktigt hur vi skulle göra. Klockan var ändå 00 och det var släckt uppe hos grannarna så vi stod på baksidan och dividerade, men så kom de som tur var hem just när vi stod där. Så de fick tillbaka sin sötnos och våra sötnosar fick komma in igen =)

Nu har man gjort goda gärningar så karmakontot borde ligga på plus =P

Förresten fick jag inte jobbet som jag var på intervju för =( Det suger så hårt så du anar inte. Men jag ska inte ge upp, ska fortsätta och söka och jaga jobb. De vet inte vad de gick miste om, och de som väl anställer mig ska skatta sig lyckliga, haha =) Lite självgod får man väl vara? Haha

Jag borde kanske uppdatera bloggen lite tidigare nästa gång =P Nu ska jag sooova!

See ya!



Kommentarer
Postat av: Linda

Nää faan fick du inte jobbet?!?! Men du har rätt, dom fattar ju inte vad dom går miste om ;)

2009-07-03 @ 09:11:46
URL: http://lindaklingberg.blogg.se/
Postat av: Janpan

va tråkigt att du inte fick jobbet! :( men det finns säkert fler likande jobb

2009-07-03 @ 10:35:49
URL: http://litefresh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0