Gräsmattan part 2

Idag känns det bättre på vänner fronten. Jag ringde Elin igår och grät lite och pratade. Det var så skönt. Jag visste att jag skulle göra henne ledsen genom att vara ledsen, men jag behövde prata med min Elin. Hon är ju också den som förstår mig bäst, för hon är ju i en liknande situation. Visst har hon kvar sina vänner men jag är ju inte där, och det är ju en omställning för oss båda. Men hon sa att när hon kommer hit så ska vi ragga kompisar till mig =)

Vi skulle egentligen till stranden idag med Hampus, men den jäveln hade inte på mobilen och Fredrik var så trött och hade ingen lust. Så det blev att jag la mig på gräsmattan och försökte bli brun. Tror inte att jag låg så länge, för jag blir så himla rastlös när jag ligger där ute. Jag bara tänker på allt jag borde göra och kan inte koppla av. Det borde ju inte vara så egentligen eftersom att jag ligger ju minst lika mycket på stranden. Men det kanske känns som att jag gör någonting om jag åker iväg och lägger mig på samma filt =P
Men i morgon blir det strand! Om ingen annan följer med så blir det bara jag och Fredrik, men det är ju skönt det med. Vi frågade Luffas pappa om han ville med, och det trodde han ialla fall att han skulle.

Ialla fall, när jag låg där ute så kom jag att tänka på gräset. Jag klippte det ju för en vecka sen eller vad det var, men jag blev aldrig riktigt färdig. Så jag tog tag i det idag igen. Jag fick gå med häcksaxen lite eftersom att det var så svårt att klippa med gräsklippare, och då kom grannen Conny ut och snackade lite. Vi pratade om vår lilla "rabatt" som vi har. Den är så himla överväxt att det inte är sant. Jag vet inte riktigt vad Jennie tänkte när hon planterade saker där. Jag sa att jag skulle vilja ta bort allt och bara så ett träd eller något, kanske rabarber och en buske eller så. Ett staket skulle inte heller sitta fel, så att man har en tydlig tomtgräns, men det blir nog i ett senare skede. Men jag fick Fredrik att klippa ner allt i rabatten. Och det var inte lite. Det växte lite allt möjligt där inne, och det luktade jättekonstigt när vi fick bort allt. Så i morgon efter stranden så ska vi ta bort alla rötter och sätta ner trädet vi fick av Torpan =) Kanske blir lite mer sen, men det är om vi får skott av andra. Vill inte riktigt lägga pengar på sånt nu, när det finns andra hål att fylla =P

Här har vi klippt bort en del, men det är mycket kvar


Fredrik håller på och rensar =)


Slut resultatet. Är inte så snyggt nu, men kommer att bli =)

Det var jättemycket gråsuggor också. Blä, jag ryser bara jag tänker på det. Så jag tror att det blir Fredrik som får fixa allt i den där rabatten, för jag går inte nära såna äckliga varelser!

Snart blir det film. Vi försökte se Madagascar 2 igår, men jag somnade. Så det blir nog ett nytt försök idag =)

See ya!

Kommentarer
Postat av: shorty

se där de kom fram en rabatt :D blommor e fint att ha sådär :D

2009-07-05 @ 11:57:43
URL: http://shortydaqueen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0