Badjävlar

Igår var vi uppe på stan en sväng. Vi skulle till våra banker och lite andra ställen. Och jag måste säga att även jag börjar bli smått irriterad på alla badjävlar. De är överallt med sina bilar och de kan inte köra. Visst kan jag förstå att man inte alltid hittar osv. Men man kan väl ändå läsa skyltar?!
Först var det en bil som inte verkade förstå vad en blinkers var, för han vägrade släppa in mig i hans fil. Sen såg vi två bilar som körde mitt i stan där det är högst förbjudet att köra om man inte är en stadsbuss eller taxibilar. Personerna i ena bilen såg helt förvirrade och förstörda ut. De fipplade med gpsen och tittade stressat runt medan alla som gick förbi glodde på dom. Stackare. Men de måste ju ändå kunna läsa skyltarna tycker man.
Men det är väl vardagsmat att ha turister omkring sig när man bor här. Jag kan förstå de som kommer hit på semester. Det är ju en kuststad och en ganska fin sådan. Annat var det när jag bodde i Örebro. Jag kan inte förstå hur man kan åka dit på semester! Om man inte har familj eller släkt där, men om inte så är det verkligen jättekonstigt. Jag menar, det finns ju inget speciellt att göra i Örebro. Det är ingen kuststad, det finns inga speciellt sevärdheter eller nöjesattraktioner. Eller jo, en finns det. Gustavsvik, men dit åker man ju inte på sommaren. Så varje gång jag såg en turist undrade jag alltid vad fan de gjorde där. Det finns så många andra roligare städer man kan åka till.

När vi kom hem från vår lilla vistelse i stan så la jag mig för att vila. Jag måste vara Sveriges tröttaste människa. Jag skulle kunna sova hur mycket som helst. Efter någon timme väckte Fredrik mig och fråga om jag kunde skjutsa vår granne Conny till Eurostop. Han skulle handla lite. Visst kunde jag det. Han lånar ju alltid ut saker till oss och är så trevlig. Det var en ganska snabb tripp och vi fick 100 kr för det. I vanliga fall hade jag inte tagit emot det, men nu så insisterade han så jag tog emot pengarna.

Senare på kvällen blev det lite monopol. Det är konstig att Fredrik ens vill spela det. Han tycker inte om att spela sällskapsspel i vanliga fall, men så fort det är på datorn så är det okej =P Jag förlorade den här gången också, och jag surade lite i vanlig ordning.

Efter det blev det lite patiansduell och där ägde jag honom (som vanligt) så mitt humör blev bättre =)

Micke ringde idag och frågade om vi ville ha lite buskar som han hade grävt upp. Vi tackade ju såklart ja, och gick över för att hämta dem. Jag sa att vi borde ta bilen eftersom att det antagligen skulle vara skapligt jobbigt att släpa på en massa buskar, men Fredrik sa att Micke hade sagt att det var blommor typ, så jag blev övertalad att gå (fastän jag anade att det skulle bli tungt och jobbigt att bära hem de där buskarna). Och hade jag rätt? Givetvis hade jag det. Vi skulle ha tagit bilen för de där buskarna vägde ton. Så det var bara att gå hem igen och hämta bilen. Efter att vi hade baxat in dom i bilen och åkt hem så skulle Fredrik plantera dom, och Micke kom och hjälpte till. Medan de gjorde det började jag städa. Vi hade bestämt att göra det idag så när Fredrik var klar kom han in och satte igång han med. Micke också för den delen. Han hjälpte Fredrik att bära ut grejer till förrådet och sånt. Det var väldigt bra för allt går ju snabbare med ett par händer till =)

Måste bara slänga in en bild på Shiva. Hon låg och sov jättekonstigt. Precis så som hon ligger på bilden. Jag var tvungen att ta en bild, men hon vaknade när jag tassade fram med mobilen så bilden är precis när hon gäspade. Men hon låg och sov så med tassarna uppe på ryggstödet, helt spänt.


Ser ut som ett riktigt rovdjur.


Ikväll blir det nog ännu mer monopol hoppas jag. Jag hoppas även att jag ska vinna lite mer nu =) Jag ska äga Fredrik på monopol också! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0