Bomber och granater!

Jag har fått en fin start på mitt liv här i Halmstad. Igår satt jag i sängen och spelade lite Monkey Quest på king.com och Micke och Fredrik kollade på klipp på youtube när det skallrade till i rutan. Jag trodde att det var någon som knackade på så jag gick ut i vardagsrummet för att kolla, och så såg jag att en bil brann på våran parkering. Jag skrek tydligen " Men herregud det brinner!" och sprang för att hämta telefonen och larma brandkåren. Det tog SOS säkert 10 signaler innan de svarade! Hur kan det ta så lång tid? Tänk om det var någon som höll på att dö eller så... Nej det är fan inte okej. Men i alla fall, vi gick ut för att kolla och typ alla grannarna samlades. Det kändes så himla konstigt att en bil exploderade på vår parkering. Vår granne såg en kille i luva springa därifrån så den var ju definitivt anlagd. Antagligen en bilbomb. Det är inte första gången en bil sprängs här på Vallås. Polisen var här först. De kom efter bara två-tre minuter. De var antagligen så snabba för att det har varit en massa skottlossningar i Halmstad den senaste veckan, dock inte på Vallås, men vem vet, det kan ju ha något med det att göra. Men jag hoppas verkligen inte det. Vi "hoppas" bara att det var någon idiot som ville testa att spränga en bil. För jag vill INTE ha en massa skottlossningar här! Om det här händer en gång till så flyttar vi fan från det det här stället. Då blir det Rotorp eller något sånt. 



Bilen brann så snabbt och så mycket. Det här är väl två minuter efter att vi hörde smällen.


Det tog ett tag för brandkåren att släcka elden..


Helt pajad bil. Det luktade jätteäckligt också.


Tror inte att man kommer köra den här mera =P

Tur att inte Sigrid (min bil) var i närheten. Hon hade ramlat ihop bara av den lilla lilla tryckvågen som var =P

Nej vi får se vad farbror Polisen säger om vad som hände. Som sagt hoppas jag att det inte händer igen. Jag kommer med fler uppdateringar om det händer något mer.

Men nu ska vi iväg och handla lite =)

See ya!


Kommentarer
Postat av: shorty

flytta :(

2009-07-18 @ 21:48:29
URL: http://shortydaqueen.blogg.se/
Postat av: cryylv

Men va e detta ?? !! :S

2009-07-18 @ 22:53:24
URL: http://csundstrom.blogg.se/
Postat av: eme

men usch va läskigt :/

2009-07-19 @ 00:09:20
URL: http://emeliestroem.blogg.se/
Postat av: Linda

Fi fan va obehagligt!!

Synd att det inte va Sigrid dom anlagde...då hade du fått pengar ;) fast då hade det ju varit ännu mer obehagligt! Men ändå ;P

Nä men ni borde flytta om det händer nåt mer.

2009-07-20 @ 17:58:09
URL: http://lindaklingberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0