Speltjej och hemmafru

Tack mina underbara vänner för era fina kommentarer. Det värmer verkligen! Jag saknar er så mycket att det gör ont ibland, och då känns det bättre att veta att ni fortfarande bryr er. Jag älskar er alla!

Jag har inte skrivit så mycket på senaste tiden. Dels har jag inte haft så stor lust att skriva och när jag väl har velat skriva så har det kommit andra saker emellan. Men nu är det dags för en uppdatering =)

I söndags var tanken att vi skulle till stranden, och Micke, Luffas pappa, skulle med, men det regnade så vi stannade hemma. Kommer inte riktigt ihåg vad vi gjorde så antagligen gjorde vi inte mycket alls =P Tror att Fredrik gav sig på rabatten igen, men eftersom att det regnade blev det inte mycket av det.

I måndags var vi på stan och snurrade, vi lämnade in lite ansökningar och svettades i värmen. För shit va varmt och kvavt det var. Efter det var gjort så åkte vi hem och latade oss. Just när jag skulle in i duschen så ringde Jennie och frågade om vi ville komma och spela lite sällskapsspel. Jag ville men min baby HATAR sällskapsspel, och denna gången kunde jag inte övertala honom att följa med, så jag fick gå över själv. Men det hade jag faktiskt inget emot. Det kan vara skönt att vara själv med andra och komma ifrån varandra lite. Jag menar vi är ju med varandra 24-7 annars =P

När jag kom hem till Jennie och Simme så hade Henke, som också vara och spela, precis åkt iväg en sväng. Så i väntan på det satt jag och Jennie och snackade en massa skit mest. Inte om någon speciell utan bara sådär att man pratar om allt möjligt. Och Simme, som den husmaken (om man nu säger så om den manliga motsvarigheten till husfru?) han är, stod och diskade =)
När Henke anslöt sig i sällskapet så var det dags att spela. Det blev monopol som jag, hör och häpna, aldrig har spelat. De blev ganska chockade och fick förklara alla självklara regler och info om spelet =P Det var faktiskt riktigt kul =) Jag kanske inte var den bästa och smartaste spelaren i historien, men jag kom inte sist ialla fall. Tror att jag gjorde vissa dåliga byten, men jag kom tvåa =)


Simme och Henke precis innan vi började spela.


Vi satt och spelade med öppen dörr och det kom in massa äckliga småkryp. En skit äcklig skalbagge som satte sig mellan benen på mig. Jag blev så äcklad att jag hade gåshud i typ en halvtimme.. Men bäst var när det kom in en mal och Henke flippade. Han började vifta och gorma om att den skulle ut och att den var äcklig. Men så flög den in i taklampan och då blev han nöjd. Han skrattade och sa att man såg att den led av att den brändes av lampan och att det var bra att den torterades. Jag tror att han hatar malar =P

Igår var det dags för sista rycket med rabatten. Fredrik hade lovat att försöka göra det sista, vilket mest var att ta bort alla rötter och sånt. Efter en liten stund med de billiga och ganska dåliga sakerna vi hade lånat av grannen Conny så ringde han Micke (Luffas pappa) och frågade om vi fick låna lite grejer av honom. Han har tydligen allt man kan behöva och lite till enligt Fredrik. Snäll som han är så var det bara att gå över och hämta det vi behövde. Sagt och gjort så begav vi oss dit. Jag har aldrig varit där innan, och nu när jag såg hur fint han hade i sin trädgård så fick jag lust att göra riktigt fint hos oss också.
Vi plockade på oss allt vi kunde tänkas behöva och det var tur att vi tog bilen för det blev mycket saker. Innan vi drog så sa Micke att han skulle komma över och kolla hur det såg ut. Och det var tur det, för varken jag eller Fredrik är så bra i trädgården. Vi har liksom inte de där gröna fingrarna som vissa har =P
Ialla fall så hjälpte han oss väldigt mycket. Det blev en helrenovering av trädgården. Vi fixade rabatten, klippte gräset igen, eftersom att man tydligen ska göra det fler gånger om när det är så fult som vårat är, och vi satte tillbaka de plattor som Fredrik en gång i tiden la ut på gräsmattan där de skulle vara. Det blev jättestor skillnad. Visst, vi har hål med bara jord i på gräsmattan men det är ändå bättre än hur det såg ut innan =)


Micke aka trädgårdsmästaren =)



Fredrik som tar lärdom av Micke.



Här står de och diskuterar hur vi ska få till vår lilla trädgård bra =)


Vi vattnade gräset också med Mickes vattenspridare, och medan vi väntade på att det skulle bli klart satt vi och snackade och killarna tog varsin öl. Jag gick dock in ganska snabbt eftersom att alla myggorna attackerade mig, så nu är jag helt myggbiten =P Men jag hade det ganska bra inne. Jag tittade på Micheal Jacksons konsert som fyran visade. Det är ganska sjukt att han är död. Han var min största idol när jag var liten och jag bad mamma och pappa att jag skulle få gå på en konsert. Men det fick jag inte, jag var för liten. Och det var jag ju i och för sig, jag var ju bara typ 8 år gammal.

Ja just det, jag bakade bröd igår också. Det blev tekakor och vanligt vitt bröd. Det blev faktiskt ganska lyckat =) Visst, det blir ju inte perfekt första gången man gör något, men nästa gång vet jag hur jag ska göra för att det ska bli bättre. Vi måste spara pengar och då är det ju en ganska bra kostnad man kan dra ner på. Jag räknade inte ut hur mycket brödet kostade att göra, men jag skulle tro att jag sparar minst 10-15 kr per limpa typ =) Och det är ju alltid välkommet =)


Det fina och goda brödet jag bakade igår =)

Idag händer nog inte så mycket. Får se om det blir film ikväll, annars blir det nog bara slapp framför tvn.
Ska ringa alla mina vänner och säga hur mycket jag saknar er.
Förlåt för att jag är så dålig på att ringa, jag ska bättra mig. Jag lovar!

Om det mot förmodan skulle hända något spännande idag, så skriver jag det. Annars låter jag nog bli =P

See ya!


Kommentarer
Postat av: Linda

Va fint ni gör!! :D

2009-07-08 @ 16:56:54
URL: http://lindaklingberg.blogg.se/
Postat av: shorty

de kommer bli riktigt fint tror jag :D

2009-07-12 @ 13:24:11
URL: http://shortydaqueen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0