Första inlägg = Nybörjare

Jaha då var man ägare till en blogg. Något som jag aldrig trodde att jag skulle vara. Men efter lite påtryckningar från min kära vän Elin så ska jag prova ialla fall för att se om det är något för mig. Hon vill kunna läsa om vad jag gör om dagarna nu när jag har flyttat från min barndomsstad Örebro till min käresta i Halmstad.
Man brukar kalla det sommarstaden Halmstad men så länge jag har bott här( ca 5 dagar) så har det fan inte varit någon sommar! Blåser, regnar och åskar titt som tätt =( får hoppas att det bättrar sig. Åtminstone till nästa helg, för då är det väl midsommar?!?
Så vad har hänt nu under mina första dagar som Halländare? eller vad man nu säger =P Ja, inte mycket. Handlade direkt när jag kom hit efter som att min baby knappt vet hur man gör. Eller nej han är för lat helt enkelt, och han har tendensen att alltid köpa fel eller glömma det viktigaste. Träffade hans syster och Simme på parkeringen också så vi hade lite sällskap =) Har också packat upp det sista jag hade med mig, och nu gäller det bara att man får ordning på de sista små detaljerna. Det som man glömmer efter att ha lagt inredningen lite på hyllan. Men nu ska det fixas! Måla det lilla vi har missat i taket, få upp prydnadsgrejer, sitta ställen för all skit osv.
Igår skulle vi förbi Fredriks syster för att träffa hennes lilla dotter, men det blev att vi stannade i timmar =) hamnade i en ganska hetsig diskussion om feminism och skillnaden mellan kvinnor och män. Som den sanna feministen jag är så är jag alltid villig att diskutera såna frågor med andra, men Fredriks syster tog det steget längre och blev väldigt och då menar jag Väldigt uppspelt. Kan jag i och för sig också bli men jag överlämnade det till henne den här gången =)

Annars har det nog inte hänt så mycket. Har skrivit in mig på Arbetsförmedlingen. Vilken trevlig start på livet efter skolan =P Men det var det snabbaste och trevligaste mötet jag har haft på Ams faktiskt! Så nu är det bara att hoppas på jobb.

I morgon kommer mamma och pappa förbi =) De ska till Skåne på någon student och har vägarna förbi. Ska bli skoj. Kanske till och med bakar paj av våra rabarber och bjuder på =)

Kanske skriver mer ikväll, annars blir det nog i morgon!

Kommentarer
Postat av: shorty

wiie :D jätte bra att du fixat en blogg så jag vet vad som händer :) hehe min emma e halläning ^^

2009-06-12 @ 15:28:48
URL: http://shortydaqueen.blogg.ses
Postat av: Janpan

Det märks iaf inte att du är nybörjare som bloggare :)

2009-06-17 @ 21:01:46
URL: http://litefresh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0