Göteborg =)

Kom ganska nyligen hem från en helt underbar helg i Göteborg hos min bror. Vi åkte dit igår, och ganska snart efter att vi kom så satte killarna igång med sitt musikskapande. Så jag och Sandra satte oss ute och pratade, och gullade med Ellie. Hon blir bara större och större för varje gång vi ses. Hon är så lugn och glad. Hon säger inte mycket, hon bara ler och gurglar lite =) Efter ett tag satte Sandra igång med maten. Det blev hemmagjord potatissallad och grillat. Sandra grillade och jag tittade på. Jag vill lära mig hur man gör, och främst hur man vet när köttet är färdigt. Jag är så himla dålig på sånt. Jag måste liksom skära i allt jag steker för att veta om det är klart eller inte =P Så hon lämnade mig med köttet när det nästan var klart och sa att jag skulle kolla när det var klart. Jag sa att jag inte tar på mig skulden om någon blir matförgiftad. Men det gick bra och det blev ialla fall hur gott som helst!
Efter det satt vi och snackade jättelänge, om det mesta. Vi berörde allt mellan hur stort universum är till hur man är som syskon. Men till slut ville killarna fortsätta med sin musik så vi gick in, och jag, Sandra och Ellie satte oss vid tvn och pratade.

Idag spenderade vi vår tid ute på deras gigantiska altan. Det var ju så fruktansvärt varmt att jag trodde att jag skulle smälta bort! Som tur är har de parasoll så det var ialla fall skuggigt.
Ellie var så varm och svettades en massa så vi tog ut hennes lilla badkar så hon fick svalka sig. Fuskunge, inte fick jag någon pool =P

Bustjejen =)


Tugga på fasters finger är skoj =)


Nybadad och nöjd =) Men lite fundersam på alla bilder som jag tar.


Det är så kul att man kan umgås med sin bror på ett "vuxet" sätt nu. Det trodde man ju inte när man var liten. Då var ju brorsan bara jobbig och man trodde aldrig att man skulle bli vänner. Men nu uppskattar man verkligen när man träffas. Det händer ju inte så ofta. De bor ju i Göteborg och jag har bott i Örebro och då blir det ju inte så ofta. Men det ska vi ändra på nu. Det tar ju bara lite mer än en timme att åka dit så det är ju ganska nära. Och speciellt nu när Ellie har kommit. Man vill ju träffa henne så ofta som det bara går. Få se henne växa upp och börja gå och prata. Jag längtar till den dagen hon kommer springades mot mig efter en kram =)

Marcela kläckte den smarta idén att åka förbi Falkenberg innan intervjun för att se var jag ska, så jag slipper oroa mig för det i morgon. Så när vi var på väg till Göteborg så svängde vi in där. Jag med mitt lokalsinne hittade ju direkt. Det är en konstig egenskap. För i städer jag aldrig har varit i, brukar jag hitta bra i. Jag kan på något sätt räkna ut var det är jag ska, och det blir nästan alltid rätt =) Så nu vet jag ialla fall och det känns bra.

Jag är inte alls nervös inför intervjuen i morgon. Vet inte om det är bra eller dåligt. Jag menar lite nervös är ju bra att vara, det får en liksom på tårna. Men jag är ju så säker på vad jag vill, vad jag kan, vad jag är bra på osv, så det borde inte vara några problem. Det enda jag är "nervös" över är vad jag ska ha på mig och om bilen håller dit och såna saker. Men det ska nog gå bra det med! =)

Nu ska jag fixa naglarna. Vill ju vara så presentabel man kan i morgon =P

See ya!

Kommentarer
Postat av: Linda

Gud va söt! :) Och vilka valkar hihihi sötnosen!

2009-07-03 @ 09:15:18
URL: http://lindaklingberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0