Stress och gräs =)

Dagen började inte alls bra. Jag satte alarmet på 11.00, men vaknade vid 13.00. Riktigt illa eftersom att jag hade tänkt att hinna sola lite innan vi skulle iväg. Men nu blev det istället att slänga mig upp och försöka väcka Fredrik vilket inte var helt lätt eftersom att han somnade vid typ 10. Hans dator gick sönder i natt så han var uppe och försökte laga den. Till sist fick jag upp honom och vi kunde åka iväg. Både han och jag var sura. Inte på varandra men det går ju ut över varandra i alla fall. Första anhalten blev komvux för inskrivning. Det kostade 200 kr per person! Trodde inte att det skulle kosta, men jag hade fel. Så var det ialla fall inte när jag gick på komvux i Örebro. Jag var tydligen tvungen att göra ett läsprov eftersom att jag är ny på komvux här. Ett helt meningslöst test för mig, men kanske bra för andra. Man skulle dra streck mellan olika tecken så om det stod ABG123aju34 så skulle man dra streck så här ABG|123|aju|34 och detsamma med ord och meningar. Såå tråkigt! Efter det åkte vi till eurostop för att handla. Jag hade planerat i mitt huvud att vi skulle köpa alkoholen till i morgon lite tidigare, men så blev jag sjuk så det fick bli idag. Och som jag hade tänkt så var det helt sjuka köer på systemet. Det är sjukt egentligen hur mycket vi svenskar dricker vid midsommar. Det är inte bara unga. Det verkar vara alla åldrar, i alla fall på alla dom före mig i kön. Och det var inte lite de köpte heller! Men jag ska ju egentligen inte säga nåt, för jag stod ju också där med mina öl och cider =P

Pratade precis med grannen. Conny heter han och han är jättetrevlig. Han brukar ta hand om vår ena katt Kisen. Hon pendlar mellan att bo här och hos honom, och det får hon gärna göra för oss =) Han tar bra hand om henne. Men vi pratade i alla fall om vår trädgård. Jag frågade om vi fick låna hans gräsklippare, men han trodde inte att det skulle gå att klippa vårt gräs. Han föreslog att vi skulle hälla på bensin och tutta på istället för det skulle vara lättare =)

Jag vet inte, vad tycker ni? Ser det ut som att vi har klippt gräset på länge?




Nej nu ska jag måla klart naglarna =) Kanske skriver mer sen.

See ya!

Kommentarer
Postat av: eme

haha det var en väldigt nyklippt gräsmatta ;P

2009-06-18 @ 21:03:41
URL: http://emeliestroem.blogg.se/
Postat av: shorty

hahaha har han inte fått tummen ur röven o klippt än? ;) skäll på han från mig hehe

2009-06-19 @ 12:03:33
URL: http://shortydaqueen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0