Sol!

Fredrik kunde inte jobba idag. Han pajade sin rygg igår. Han packade ca 20 ton och det satte sig på ryggen tyvärr =( Det är ganska synd om honom. Han stönar varje gång han måste röra på ryggen. Men tack vare att han var hemma idag så gick jag upp ganska tidigt. Äntligen får jag lite ordning på sovtiderna =) Emma, en gammal dagiskompis ringde idag. Hon bor tydligen också här i Halmstad, så vi ska ses på måndag =) Det kommer bli spännande.

Idag fick jag lite solande gjort. Jag satte mig på en stol och solade och läste lite bok. Dock blev det inte "Sagan om ringen" som jag har sagt att jag ska läsa. Jag läser "Inte utan min dotter" igen. Har läst den två gånger innan, men jag har tänkt att läsa uppföljaren så jag vill läsa den igen innan så att jag kan hänga med =)

Men när jag satt där ute så kände jag att jag fick nog. Nu var det verkligen dags att klippa gräset! Så jag gick över till grannen Conny för att få låna häcksax och gräsklippare. Och han sa till mig att det kommer ta mig dagar att klippa vårat gräs =P Men det var bara att sätta igång. Jag var tvungen att klippa med häcksaxen först eftersom att gräset var så himla högt. Fan va jobbigt det var! Jag höll på att dö. Eller nej, jag flämtade mest som att jag höll på och dö. Efter ett tag kom Conny ut och ville hjälpa mig för att han såg hur jobbigt det var. Så snällt! Men sen gav han tillbaka arbetet till mig. Och jag fortsatte, men han fick så dåligt samvete så han gjorde det sista åt mig. Bättre granne får man fan leta efter! =) Mitt upp i allt så kom Jennie. Jag hade glömt att jag hade lovat att hjälpa henne att flytta.. Så det var bara att bege sig hem till henne och hjälpa till. Visserligen behövde de bara hjälp med att fylla ett släp med grejer så det var inte så jobbigt. Men nu är gräset nästan färdigklippt. Har bara lite kvar att ta med gräsklippare, men det får bli i morgon =P



Så, nu är gräset klippt Elin. Är du nöjd? =P

Marcela ringde idag också och undrade varför hon hade fått läst på bloggen om min anställningsintervju, varför jag inte hade ringt och berättat det. Haha ja, jag har ju haft lite att göra. Men nu har jag lovat alla mina kära att höra av mig efter intervjuen och berätta hur det gick. Jag tror att jag har en del som håller tummarna för mig, och det känns bra =)

Snackade lite med Linda nu på kvällen och det var skoj. Är alltid kul att prata med henne, men jag var tvungen att berätta att jag tyvärr inte kommer kunna komma på hennes 25års fest =( Har inga pengar att ta mig till Örebro för. Men i höst kommer jag att åka =) Fick höra lillkillen (Bastian) snacka lite. Han är för söt, han bara pratar och pratar =)
Vi snackade lite om uppfostran och sånt, och jag sa att jag är alltid så orolig när jag är kring barn och mest när jag är barnvakt. Är alltid rädd för att de ska ramla och slå ihjäl sig eller mest att de ska sätta i halsen och kvävas. Det är jag livrädd för. Jag vet att om jag är lika nojig med mina egna barn så kommer jag göra så att de får matfobi eller nått. Så jag får helt enkelt träna bort det =P Men det är ju inte aktuellt än på ett tag så jag har tid på mig. Får träna på Max och Linnéa =)

Ska åka till Göteborg i morgon, till brorsan. Fredrik ska hjälpa honom med musiken, och jag ska gosa med hans dotter Ellie. Som förövrigt är väärldens sötaste barn! Hon är så tjock och söt! Hoppas bara att jag orkar bära runt på henne. Tror nämligen att jag kommer ha träningsvärk i armarna i morgon.

Nu har jag inte mycket mer att säga. Ska kolla på film snart med älsklingen.

See ya!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0