Spelkväll och annat =)

Igår kom mamma och pappa förbi och fikade lite. De var på väg från Göteborg till Trelleborg för att gå på en student för mammas kompis dotter. Det var kul att de kom för det kommer nog inte bli så ofta. Man uppskattar det mer nu när man inte lever in på varandra. När jag bodde hos dom så ville jag knappt vara hemma för att jag var så trött på dem. Nu är det bara så skönt att slippa dom varje dag och då kan man uppskatta när de kommer och hälsar på =) Jag har under tiden jag har bott här försökt att lära Fredrik teckenspråk, det började lite när han var i Örebro med alfabetet, men nu så kan han ganska många tecken =) Så han sattes på test att få prata med päronen och det gick jättebra! =) Och nu har vi kommit på lite olika persontecken för våra kompisar så att vi kan prata om dem på fester och sånt utan att de vet om det. Det är faktiskt ganska kul att teckna och lära någon annan att teckna. Det är ganska lärorikt för mig med eftersom att jag lär mig jag med och kanske inte kommer glömma bort språket lika lätt.

Efter att päronen hade åkt så var det dags för matlagning, och jag ville prova något nytt så vi försökte oss på att göra kyckling wienerschnitzlar( om man nu stavar så?) Det gick väl så där. Tror inte att man kan kalla det schnitzel för de blev inte så tunna. Så det blev typ panerade kycklingbitar. Som med allt annat inom matlagning så brukar man inte lyckas på första försöket =P Men de vi gjorde sist blev faktiskt ganska goda! Kanske man kan göra igen.

Senare på kvällen ringde Jennie, Fredriks syster, och sa att de hade kommit hem och att vi kunde komma över och spela spelet "Lika par leka bäst". Så då blev det en snabb dusch och sen springa över till henne och Simme. Tanken var att vi skulle börja spela ganska direkt, men så blev ju inte fallet. Simme och Fredrik fastnade framför datorn och musiken som vanligt, och jag och Jennie satt och pratade/skvallrade i vardagsrummet. Men efter lite tjat släpade sig killarna från datorn och vi kunde börja spela. Det var faktiskt ganska kul och vi spelade 3 gånger. Jag och min Baby vann 1 gång, men sista gången var vi båda paren nära att vinna. Tror nog att vi kommer låna hem det spelet =) Vi hade tänkt att se nån film när vi kom hem, men det blev så sent så det får vi ta i morgon. För i kväll blir det fest! Luffas och Jenny ska ha inflyttningsfest och födelsedagsfest. Kommer säkert bli skoj. Och ganska intressant med tanke på alla små bråk som finns i gruppen =P

Men nu blir det att åka och köpa grejer till ikväll!
Kommer med uppdateringar i morgon =)

See ya!

Kommentarer
Postat av: shorty

ja de e mycket skönare när man inte bor tillsammans med sina föräldrar :) ja du ringde juh förut så jag vte juh hur de gick med speladet, de verkar kul :D jag vill oxå prova :D ring om du vet vad händer.. jag går över lik för dig <3 hälsa fredrik :D

2009-06-13 @ 21:29:42
URL: http://shortydaqueen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0