Händelsefull dag = Trött!

Vaknade tidigt i morse jämfört med andra mornar. Jag skulle ju på anställningsintervju! Det tog mig ett tag efter att jag hade vaknat att fatta att jag skulle dit idag, och när jag väl hade fattat det blev jag lite nervös. Men inte så farligt faktiskt. Jag åkte så att jag hade god tid på mig, utifall att det skulle vara mycket trafik eller svårt att hitta parkeringsplats. Det är ju bra men jag kom vid ca 8.30 när intervjun var 9.00, så jag fick driva runt lite på stan. Allt var ju stängt men jag kollade runt efter en kiosk, jag ville ha tuggummi så att jag skulle lukta gott =P Borde ha köpt lite vatten eller något också eftersom att jag hade/har en sån jävla hosta.
Intervjun gick jättebra, tror jag. Det är så svårt att veta, de visar liksom inget. Men det kändes bra och jag tror att jag fick sagt det mesta jag ville säga. Efteråt kom jag ju givetvis på saker som jag borde ha klargjort osv, men inget jätteviktigt. De hade kallat 6 på intervju och de hade 3 tjänster att tillsätta. Så jag har ju 50% chans =) Får veta på fredag om jag har fått jobbet eller inte. Så håll tummarna för mig =)

Efter intervjun åkte jag hem och slumrade till en liten stund, sen ringde Emma (min gamla dagiskompis) och jag åkte upp på stan för att träffa henne. Det var skoj, vi snackade massa om gamla tider och hur det har gått för folk nu. Men herregud va varmt det var! Vi satt ute på en uteservering, men det hjälpte inte jag höll på att smälta bort. Och efter det var jag tvungen att gå till banken för att ta ut min lön från checkar jag har fått. Och det tog nog över en timme. Tydligen hade hela Halmstad bankärenden att göra idag. Men dagen på stan var inte över där. Nej, jag skulle till Peters hotell också för att skriva ut ett papper som vi behöver. Men det var trevligt att träffa honom. Han nämde att hans hotells hemsida behövdes fixas, men att det var så dyrt att anlita ett företag för att göra det, så jag kom med den smarta idén att Fredrik kan göra det. Han gillar att pyssla med sånt. Problemet är bara att han vill ha en bokningsfunktion på sidan och det är Fredrik inte så bra på, så nu sitter han och pluggar på hur man gör =) Hoppas han kan fixa en sida för det skulle vara bra för vår plånbok om inte annat =P

Ganska snart efter att jag kom hem från mina strapatser så ringde Jennie och ville att vi skulle vara barnvakt i typ två timmar. Och det är klart att man ställer upp =) Men jag fattar faktiskt inte hur föräldrar orkar med två barn, och speciellt inte ensamstående föräldrar. För ungarna är ju överallt och ingenstans. Visst är de söta och så, men man måste ju verkligen underhålla dom hela tiden. Speciellt Max, han är vildare än ett yrväder. Men det är nog skillnad när man är barnvakt. Jag är ju inte van vid att ha barn, som förälder är man lite mer laidback antar jag. Men det var skoj ändå och det gör vi ju gärna om, kanske redan i morgon =)



Linnéa och Fredrik busar =)

Men nu är jag riktigt trött, har ju hållt igång hela dagen i värmen. Tror faktiskt att jag ska sova snart. Gosa lite med älsklingen först kanske, sen sova =P

See ya!


Kommentarer
Postat av: shorty

förlåt att ja vart off i 2 dagars nu men de e juh så varmt o ja blir trött. ringer dig idag <3 ja hoppas att du får jobbet :D

2009-06-30 @ 10:23:20
URL: http://shortydaqueen.blogg.se/
Postat av: Janpan

hoppas du får jobbet! :) btw.. vad är det för jobb?

2009-06-30 @ 12:49:18
URL: http://litefresh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0