Veckan som gått

Igår kom Jennie hit och ville umgås. Simme låg bara och sov där hemma så hon ville vara lite social. En sak som aldrig slår fel när Fredrik och hon är i samma rum är att de alltid hamnar i livliga diskussioner. Det är helt otroligt. De kan börja prata om helt vanliga saker men det slutar alltid med en dunderdiskussion med väldigt höga röster =P Det är inte så att de bråkar, men de är väldigt livliga. Igår började de diskutera om svininfluensavaccinet och dess bieffekter. Och när det började hetta till så bestämde jag mig för att filma spektaklet. Det är oftast ganska skoj att stå utanför dessa diskussioner och lyssna för de pratar mest om varandra. De lyssnar liksom inte ordentligt på vad den andra säger så det blir en massa konstiga missförstånd =P
Jag vet inte om jag kan lägga upp videorna (jag var tvungen att filma två gånger) men jag ska se vad jag kan göra. Visst, det kanske inte är jätteintressant för alla att kolla på, men för de som känner dom kanske =P

Efter diskussionen spelade vi lite Geni. Otroligt nog ville Fredrik vara med =) Och det är inte ofta han vill det!
Det spelet är som TP fast med helt andra frågor (givetvis) men nivån är så skild. Ena frågan kan vara "Vad kallas fruset vatten?" och en annan kan vara en fråga om en konstnär på 1700-talet. Men som den otroligt intelligenta och allmänbildade person man är så klarade man ju av det mesta och vann hela spelet ;P



Här är diskussionen i full gång


Idag kommer mamma och pappa och stannar tills i morgon. Det ska bli himla trevligt att träffa dom! Det händer ju inte allt för ofta tyvärr.
Men innan de kommer måste man alltid dammsuga väldigt noga eftersom att mamma är allergisk mot katter. Och jag måste lista ut vad vi ska bjuda på för mat. Jag vill ju gärna bjuda på något lite mer festligt =) Det blir nog potatisgratäng och något kött. Jag har precis lärt mig att göra det så nu ska jag stoltsera med mina kulinariska kunskaper =)

På lördag blir det antagligen en bandkväll med Simme. Jennie ska iväg på något party och de har inte barnen så då passar vi på att spela lite Rockband eller Guitar Hero =)

Nu blir det städning och inhandling innan finbesöket kommer =)


Kommentarer
Postat av: linda

uppdateraaa :P

2009-12-01 @ 13:37:44
URL: http://lindaklingberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0