Uppdate

Man tycker ju att det inte borde vara så svårt att skriva blogg. Men det är det! Oftast har jag inte orken för jag vet inte vad jag ska skriva och ibland är det bara så att jag inte vet hur jag ska börja.

Men nu ska det bli en liten uppdatering =)

Elin var här i helgen och hälsade på. Det var himla mysigt och tiden gick lika fort som sist. Jag hoppas hon hade kul för jag kände mig inte så himla påhittig. Jag var ganska trött men det hade hon överseende med =P Det måste man ju vara om man har världens tröttaste människa som kompis hehe.

Vi skulle egentligen kolla på film och sånt, men det blev inte riktigt så. Först kunde vi inte bestämma oss, sen kunde vi inte bränna och när vi väl skulle kolla på film så hade den ingen text. Så jag och Elin spelade Scene It istället =) Det var riktigt kul, speciellt när Elin blev sur för att hon förlorade =P

På söndagen efter att hon hade åkt stack jag och Fredrik iväg och kollade på en lägenhet vi hade fått erbjudande på. En 3a på Brogård. För er som inte vet ligger det ca 4 minuter (med bil) från där vi bor nu och är ett riktigt fint område. Det är typ som Hovsta (för er Örebroare) och verkar jättemysigt. Lägenheten var hur fin som helst! Riktigt bra och öppen planlösning och bra kontakt mellan rummen. Det kändes som att man kunde prata med varandra utan att skrika i från vilket rum som helst, så är det inte alls här. Den var så fräsch och fin också. Hon som bodde där hade bytt golv i nästan alla rummen och målat om och tapetserat i nya och fina färger. Så vi hade en del att diskutera när vi kom hem. Egentligen vill vi bo i Rotorp som ligger på andra sidan stan men där tvivlar jag på att man kan hitta en lägenhet med lika bra planlösning, plus att vi antagligen har för lite poäng för att få den. Och så ligger ju Brogård längre bort från stan och jobb, men det är ju egentligen ingen större skillnad från nu. Så efter mycket funderande och vägande så tackade vi ja =) Nu väntar vi bara på svar från HFAB om vi får den eller inte... Det är inflytt 1 januari så det kanske inte blir så mycket festande på nyår =P

Imorgon blir det antagligen after work med jobbet. Hoppas på att det blir skoj. Det är ju alltid kul att träffa de man jobbar med under lite mer avslappnade former =)

Nej nu blir det middagslagning. Vad tror ni om tacolasagne? Ska prova det idag iallafall =)

Kram på er alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0