Slapp lördag

Jag hade riktigt trevligt igår på after worken. Det var hemma hos en lärare(?) som ska sluta, som jag har träffat enbart på de gemensamma möten vi har haft. Just därför kändes det lite spänt att åka dit. Jag har ju liksom ingen relation till fler än de 6 jag jobbar med, men det var ju kanske just därför jag åkte dit. För att lära känna mina andra kollegor lite bättre.

Det hela skulle börja runt 18. De hade beställt mat och skulle käka, men jag hade inte beställt något så jag tänkte att jag skulle komma lite senare när de hade ätit klart. Så jag fixade skjuts av Fredriks mamma, som var så snäll och hämtade mig och lämnade mig. Jag tänkte att de skulle ha käkat klart vid halv sju så jag såg till att vara där då. När jag kom fram visade det sig att maten inte hade kommit ännu så det kändes lite skumt. Jag ville ju inte direkt sitta och titta på när de andra åt. Men två som hade beställt mat kom inte så jag tog lite av deras portioner, plus att det blev en massa över.

Jag hade faktiskt trevligt och det var kul att träffa alla utanför jobbet. Det blir liksom en helt annan grej. På jobbet har man ju en yrkesroll, men på en fest är det ju mycket mer avslappnat =)
Jag hade bara med mig två cider. Dock starka sådana så jag tänkte att det skulle räcka. Jag vill ju inte bli packad första gången man är på fest sådär, men det var nog ett misstag. För jag blev knappt påverkad, vilket i sig inte är negativt, men när jag hade druckit upp mitt så började jag få huvudvärk. Jag får alltid det när jag har druckit klart alkohol och inte går och lägger mig. Det hela blev ju inte bättre av att vi satt och lyssnade på jättehög musik på helt otroligt dåliga högtalare.

När det var dags att bege sig hem skulle jag åka buss. Problemet var bara att jag inte hade en aning om var busshållsplatsen låg så jag började mest gå åt det håll som kändes bäst. Jag hade Fredrik i telefon hela tiden och han var så himla orolig. Han började tjata om att jag skulle ta en taxi fastän vi inte har pengar till det. Men så hittade jag busshållsplatsen och han lugnade ner sig =P
Dock har de helt värdelösa bussförbindelser här så jag skulle behöva vänta på stan i 40(!) minuter på bussen som går till Vallås, så jag tog en annan. Problemet med den var att den stannar ganska långt från där vi bor och jag hittar inte alls därifrån, så Fredrik tog på sig sina skor och kom och hämtade mig. Så söt han är, min baby! =)

När vi kom hem var jag så trött och frusen att jag bara dök ner i sängen =P Det sista jag kommer ihåg är att vi låg och höll om varandra och att Fredrik låg och tittade på mig och jag frågade varför och han sa för att jag är så söt. ♥

Idag behövde vi handla lite, men utan bil så blir det lite krångligt så vi fick låna Jennie och Simmes. Problemet var bara att de hade ställt den hos Alex som hade fest igår. Så vi fick skjuts av Bengt (Fredriks styvpappa) för att hämta den. Så snällt! Efter matinköp lämnade vi tillbaka den och traskade hem för att slappa lite och laga mat.

Fredrik skulle egentligen laga mat, men han har värsta huvudvärken så han gör det i morgon istället. Då blir det marinerad kycklingfilé med potatisgratäng =) Vi kommer göra gratängen tillsammans, men det är ju bara mysigt =)

Nu ska vi kolla på film. Det blir nog Brüno. Hoppas den är bra =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0