Att blogga eller inte blogga.... Det är frågan

Jag har funderat på det här med bloggen ett tag nu. Det känns liksom lite dumt att skriva igen, det var väl typ 4 veckor sen...? Men ändå vill jag ju inte lägga ner den heller, så jag får helt enkelt suga på den karamellen ett tag till.

Det har hänt en del sen sist jag skrev. Ja, vart ska man börja?

Det har varit mycket på jobbet. Lite för mycket faktiskt. Men nu i veckan fick jag verkligen nog och snackade med mina kollegor och sa att jag kände att jag fick göra allt med D. Komma på material, göra material, planera lektioner och hålla lektioner. Det är för mycket för en person, och speciellt för någon som inte har någon som helst erfarenhet inom skola. Fast nu den senaste veckan har de flesta engagerat sig och börjat leta material och komma på olika lösningar, men jag kände ändå att jag tog för mycket. Jag vet inte riktigt hur de tog det, men det kändes som att de förstod vad jag menade och inte tog illa vid sig eller så. Så nu känns det mycket bättre =) Det blir nog mycket bättre när vi börjar få in lite material.

Jag har också jobbat lite på gården där jag praktiserade i våras. Det var jättekul och jag  hoppas verkligen att jag får fler tider! =) Det enda negativa med att jobba på gården är ju att det blir inte mycket fritid, men vill man jobba på gård så vill man, hehe.

För några veckor sen kom mamma och pappa på besök. De kom på lördag och stannade till söndagen. Vi hade inget planerat och skulle mest mysa. Men så kom vi in på att våran hemska madrass förstörde våra ryggar och nätter så det blev att vi åkte till Helsingborg och IKEA för att köpa en ny. Jag och Fredrik hade redan kollat in vad vi ville ha och vad det kostade så det gick väldigt fort. Det är sällan en tripp till IKEA går fort, men denna gången gjorde det faktiskt det =) Det är tur att man har så snälla föräldrar som hjälper en! Efter att vi kom hem blev det middag och film. Vi kollade på national treasure som päronen verkade gilla =)


Helgen efter det åkte jag till Örebro. Tyckte att det var dags och det passade så bra med transport osv. Jag hade verkligen ett fullspäckat schema och det får jag väl vänja mig vid =P
Först åkte jag hem till Elin för att lägga av mig mina saker och för att krama lite på henne =) Sen bar det av till stan för att träffa Linda. Vi gick runt lite där och jag käkade på Pacos, sen gick vi hem till henne och snackade hela kvällen lång =) Jag tror inte att det var en tyst minut under hela tiden vi umgicks, men det är ju så det är när man sällan träffas. Efter det gick jag hem till Elin och hängde lite med henne innan vi gick och la oss.

Dagen efter bar det av mot Slyte till den andra Lindas mamma och Niklas för lite fika. Det var så himla kul att träffa dom igen, för det var alldeles för länge sen... Men det ska det bli ändring på hoppas jag! Efter det åkte jag och Linda in till stan och snackade lite innan det var dags för henne att dra vidare och för mig att påbörja min nästa träff.
Vilket var med Annika. Vi satt och snackade på hennes jobb och det är alltid lika skönt att prata med henne. Hon känner mig så bra och jag känner mig alltid styrkt och positiv efter att ha snackat med min Annika =)

Efter det var det dags för min dejt med Elin. Vi hade massa mysigt med film och massa prat. Vi såg Slumdog Millionaire. Den var riktigt bra! Så den rekommenderar jag starkt. Vi kom i säng ganska sent och jag var ganska trött när jag gick upp dagen efter. Men det var bara att försöka pigga upp mig lite för det var dags för min sista träff i Örebro. Min kära mormor.

Henne hade jag bokat in först av alla. Vi hade bestämt att jag skulle hem till henne och hon ville bjuda mig på lunch. Det blev en köttgryta med potatis, så gott! Min mormor är grym på att laga mat =) Jag försöker alltid få lite tips på hur man får mat att smaka så gott som hon får. Men det sitter väl i fingrarna sånt där, det är ganska svårt att lära ut skulle jag tro.

Efter det kom mammas kompis och hämtade mig. Han bor också i Halmstad men har sin flickvän i Örebro så han kommer åka dit lite då, så jag hoppas att jag kan få åka med honom då. Det skulle bli mycket billigare ialla fall.

Synd var att jag inte tog några bilder alls. Det får jag tänka på nästa gång. Kommer nog åka dit minst en gång till innan jul =)

Annars har det varit ganska stilla stående... Min stackars baby har varit sjuk den här veckan =( Men nu verkar han må bättre så det kanske blir bio i morgon =)

Nej nu får det vara slut skrivet. Det blir ju värsta boken annars =P

Kul att se att några få fortfarande går in och kollar =)

Over and out

Kommentarer
Postat av: Marie Nyängen

Var så kul att träffa dig!! Nästa gång kan det kanske bli lite längre , vart lite kort om tid nu när vi skulle på kalas. Var rädd om dig!!!

Kram

2009-10-03 @ 15:24:42
Postat av: Janpan

du kan ju blogga när du känner för det :)

2009-10-04 @ 14:52:47
URL: http://litefresh.blogg.se/
Postat av: shorty

wiiiiie :D o nu kommer lellin imorrn :D

2009-10-09 @ 00:10:18
URL: http://shortydaqueen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0